top of page
Zoeken

Ticket to Ride Puzzelboek


Onlangs kreeg ik het boek Ticket to Ride thuisgestuurd van https://www.muscreatief.nl/

Dit boek is gebaseerd op het bordspel Ticket to Ride ...

Ook als je niet bekend bent met het bordspel (zoals ik ) Is het erg leuk om in dit boek bezig te zijn .. Er staan ruim 100 puzzels in dit boek waarbij je je bezig houd met Legspuzzels, Raadsels , Rekenpuzzels, Zoekpuzzels en meer .. Ook reis je door verschillende landen Denk hierbij aan Nederland , Oost Azie , Siberie , Kopenhagen , Scandinavie En waar je natuurlijk begint is Noord Amerika ..Het boek bestaat in totaal uit 10 hoofdstukken , en iedere hoofdstuk bevat natuurlijk verschillende opdrachten waarbij je tickets kan verdienen die je aan het eind van alle hoofdstukken bij elkaar optelt en ja kan zien wat voor soort Puzzelaar je bent!



Ik heb 2 puzzels voor jullie gemaakt Dit was een zoekspel waarbij ik 12 verschillen moest zoeken vanuit 2 afbeeldingen ... Pittig klusje hoor , Maar het is me gelukt . Mocht het je niet lukken dan staan de oplossingen achter in het boek .Maar denk niet dat je dat nodig bent hoor ...





Ook heb je Woordzoekers in het spel ... Maar niet zoals we gewent zijn .. Hier komt een stukje Geschiedenis bij te kijken ... Denk hierbij aan de grootste zeehaven van Europa met de begin letter R Ik kwam uit op Rotterdam .. Dus dan zoek je het woord Rotterdam in de woordzoeker ... Maar denk nu niet dat het een makkie is hoor ... Het is soms best pittig .Heb deze puzzel dus ook niet gemaakt ...






Tot slot heb ik een puzzel gemaakt waarbij ik moest rekenen. Niet mijn sterkste punt maar het is me gelukt .

Ik moest dus uitrekenen hoeveel geld ik zou krijgen van de leningverstrekker .

Het waren munten uit verschillende landen die ik aan het eind overhad . Weten jullie hoeveel ik over heb?


Zoals je wel al merkt zitten er meer dan genoeg puzzels in dit boek ... Dit wat ik heb laten zien is maar een kleine greep uit de vele puzzels .. En erg leuk om te doen ... Dus zoek je nog een gepast voor een echte Puzzelfan of juist de Ticket to ride fan dan mag dit boek natuurlij niet missen als "kerst"Cadeau dan is dit zeker weten een aanrader! Dit gave boek is te koop voor 19,99 bij Bol.com


Beschrijving van het boek :

Zet je schrap voor een wereldwijd puzzelavontuur vol raadsels en mysteries!

Het is het jaar 1900 en je bent klaar voor een toeristische wereldreis over het spoor! Struinend van stad

naar stad over landsgrenzen en diverse continenten ontmoet je een interessante groep karakters die je voorzien van breinbrekers die je haast de kop kosten: van logische puzzels en spoorwegenpuzzels tot ingewikkelde vraagstukken en taalkundige valstrikken. Dit 'Ticket to Ride Puzzelboek' is geïnspireerd op het gelijknamige, bekroonde bordspel en is gegarandeerd je nieuwe reiscompaan!

De meer dan 100 puzzels in dit boek worden begeleid door geweldige illustraties en nemen je mee op een reis door de wereld. De puzzels en uitdagingen zijn thematisch opgedeeld aan de hand van de bestverkopende edities van het spel: USA, London, France & Old West, Asia, Nordic Countries, Heart of Africa en meer. Iedere bordspelfan en puzzelpro kan er zijn hart aan ophalen.


















31 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page