top of page
Zoeken

Alena Lazareva - 100 coloring pages Line Art part 2


En toen lag daar ineens het nieuwe boek van Alena Lazareva in de brievenbus! 100 Coloring pages Line art Part 2. Helemaal geweldig! Dank je wel hiervoor Alena!! Het is een ontzettend dik boek vol met platen van al haar eerdere boeken. Dus hier staat echt vanalles wat in. Kon je geen keuze maken tussen al haar boeken en wil je eerst eens snuffelen in haar werk? Nou dan is dit je kans. De zachte kaft is glossy en staat haar eigen mooiste werk op verwerkt. Er staat echt vanalles in, van Victorian tot dieren, van kerst tot elfjes en van lekkere dingen tot prachtige portretten. Dus hou je van variatie dan is dit boek ook echt wat voor jou. Part 2 is uitgebracht in 2 varianten, de line art en de greyscale.

Mijn eerste plaat wat een portret oorspronkelijk uit het boek Ladies of Nature. De herfst was net begonnen dus dat leek me wel een mooie om mee te beginnen.

Deze plaat heb ik gekleurd met Polychromos potloden. De achtergrond blijft een dingetje voor me en hier ben ik dus echt niet tevreden over.


De tweede plaat die ik uitkoos was de kat tussen de bloemen. Deze plaat is ook gekleurd met Polychromos potloden. Aangezien de vorige achtergrond niet goed gelukt was heb ik het daar maar bij gelaten. Inmiddels ben ik begonnen aan de 3de plaat. Een prachtig portret in Victoriaanse stijl.

Om eens te laten zien hoe ik te werk ga hierboven 2 beginstukken. Eerst breng ik de donkere kleur/tint aan. Daarna de lichtere tint, heel lichtjes. Dan ga ik het geheel blenden met een wit potlood, zie rechter mouw. Dan vloeien de kleuren in mekaar over. Aan de foto's valt duidelijk te zien hoe goed je met potloden op dit papier kan werken. Hier is amper druk op de kleurpotloden geweest. Het witte potlood dat ik altijd gebruik voor te blenden is Prisma colors 938. Zodra deze dame klaar is zal die verschijnen in de Facebookgroep van Alena. De boeken van Alena zijn te koop via Amazon Voor meer inspiratie en werk van haar neem eens een kijkje op Facebook


~Chantal van den Dool~

26 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page