top of page
Zoeken

Arteza potloden


Ik had al wat producten van het merk Arteza voorbij zien komen de laatste tijd, verf, papier, markers en ga zo maar door. Onlangs kwamen daar de potloden bij en er kwam wat setjes op de markt. Op instagram las ik veel belovende woorden over de potloden en ik moet zeggen de resultaten op de foto's die voorbij kwamen zagen er niet slecht uit. Vlak voordat ik de grote set van 72 potloden wilde bestellen kwam de 120 set uit. WAUW die moest ik hebben! Maar dat was even een dingetje, want geen verzending naar Nederland. Na contact met Arteza bleek dat dat op hele korte termijn wel mogelijk was, dat betekende voor mij nog eventjes geduld hebben zodat ik meteen de 120 set kon aanschaffen. Eindelijk was het zover en onlangs kwam het pakketje bij me binnen. Een goed verpakt vierkant blik met een aantal lagen potloden erin. Echt een dingetje van mij... die geur van nieuwe potloden... heerlijk! Wat ik dan altijd als eerste doe is een papiertje pakken en eventjes wat kleurtjes proberen. De pigment vloog eraf, heerlijk zachte potloden en een gemak om te mengen en blenden. Het blik op zich is handig vierkant en compact. Maar ik persoonlijk vind het onhandig dat ik dan alle laagjes eruit moet halen en los op mijn bureautje neer moet leggen, dan is de ruimte om te werken al snel krapjes. Dus hup alles eruit en in een map.


Nog zo'n tik van mij die kleurtjes moeten wel op volgorde liggen, dus van wit naar geel naar rood en ga zo maar door. In het blik zit eigenlijk alles door mekaar heen. Dus in mijn map zit het nu op volgorde. Eenmaal alles op volgorde een plaat uitkiezen en beginnen te kleuren. De eerste plaat die ik uitgekozen heb is van Masja van den Berg. Haar boeken hebben geweldig papier om te testen.




De derde die ik uit koos was van Lenka uit Dream Dancers. Ook ontzettend fijn papier om eens te gaan proberen met nieuwe potloden.



Voor de kleurders die wel eens gekleurd hebben met Faber Castell Polychromos en de Prisma's. Deze Arteza potloden liggen er precies tussen in, ze zijn op basis van wax. Dus iets zachter dan de Polychromos maar wel nog ietsje harder dan de Prisma's. Beide merken mijn favoriet, ik kleur het meeste met de Polychromos omdat de Prisma's in mijn ogen vaak iets te zacht zijn en wel eens wat uitsmeren. Maar de Arteza doet dit dus echt niet. Het mengen van kleuren en het overlaten gaan van de ene kleur naar de andere kleur gaat echt heerlijk. Amper een blender nodig. Die ik dus bij de Polychromos wel regelmatig gebruik en de Prisma's juist niet omdat het veel te zacht is en met blenden veeg je vaak de diepe kleuren alweer weg. Voor de prijs hoef je niet te twijfelen. De Arteza 120 set kost rondom de 70,- euro. Als je die prijs vergelijkt met de Polychromos 120 set en de Prisma 150 set is de Arteza het beste in prijs.

Voor meer informatie kijk op: https://arteza.com/collections/pencils-and-pastels Veel kleur plezier!! ~Chantal van den Dool~

989 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page