top of page
Zoeken

Derwent Metallic Pencils Gift Set



Daar was het dan! De veel belovende Derwent Metallic Pencils Gift Set Limited Edition. Ter gelegenheid van hun 20ste verjaardag.

Ik kon niet wachten met ze uit te proberen en ben daarom ook meteen begonnen vandaag toen het binnen was gekomen. De doos is prachtig, potloden liggen er veilig in tussen schuim. En de kleurtjes zien er op het eerste oog al erg mooi uit.


Ik ben eerst op normaal wit papier begonnen, 80 grams. De eerste kleur gleed met gemak over het papier en gaf mooi pigment af. Buiten de Bronze 05 en de Gold 07 om, die waren wat harder dus kwam minder pigment vanaf dan de andere kleuren. Maar eenmaal een 250 grams papier, speciaal voor te tekenen gepakt te hebben gaven deze ook mooi af. Het ligt dus echt aan het papier.

Op dit dunne witte papier had ik buiten de pigment afgifte niet te wauw factor. Als ik het blaadje wat deed bewegen en deed spelen met het licht zag ik pas het effect van het Metallic. Dat was op het dikkere papier veel beter te zien. Dus op naar zwart papier.

Zoals jullie op de foto's al zien was dit een wereld van verschil. Wat een ondergrond al niet kan doen met deze potloden. Ik heb een 250 grams zwart mixed media papier gebruikt. de kleuren spatten het papier af. De afgifte van de pigment was weer waanzinnig mooi. En ook de Metallic effecten kwamen ontzettend duidelijk naar boven.


Even wat feitjes over deze potloden op een rijtje:

  • Je krijgt 20 Metallic potloden in een prachtige doos

  • Limited Edition... dus beperkte voorraad

  • Mocht je al Derwent Metallic hebben, in deze doos zitten 8 nieuwe kleuren

  • Je hebt voor deze potloden goed papier nodig, niet te glad en te dun

  • Het Metallic effect is beter op zwart dan wit te zien

  • Ze blenden ontzettend makkelijk

  • Het zijn prachtige kleuren

Op zeer korte termijn ga ik deze prachtige potloden ook in mijn kleurboeken gebruiken. Ik ben erg benieuwd als ik ze combineer met andere potloden wat dan het resultaat gaat worden. Maar zodra dat klaar is zal ik het natuurlijk weer in een blog laten zien.


Deze set is door mij gekocht bij Colourpencils


Heb je deze set ook aangeschaft en wil je je resultaten laten zien? Kom dan gezellig naar PerfectSweetColors Groetjes Chantal van den Dool

82 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page